Entrevista a Eduardo Campomanes en Aruelu.com

ENTREVISTA A LOS VERDES D’ASTURIES
«La regasificadora ye una instalación bien peligrosa nuna zona densamente poblada y qu’amás nun ye necesaria», Eduardo Campomanes, portavoz de Los Verdes d’Asturies
13/03/10

Aruelu.com realizó una entrevista a ún de los nuevos portavoces de Los Verdes d’Asturies, Eduardo Campomanes, dempúes del so V Congresu celebráu nel Hotel d’Asociaciones «Juan Muñiz Zapico» de L.lena los pasaos díes 27 y 28 de Febreru.

Los Verdes d’Asturies ye una organización política asturiana que naz en 1989. ¿Desplíquenos como entamaron Los Verdes a funcionar n’Asturies?

Nel añu 1983 constitúyense Los Verdes nel estáu español como un partíu federal ensin que tuviera presencia primeramente n’Asturies. La Federación más allegada yera la de Los Verdes de Lleón. Hubo dalgunos contactos con miembros de Los Verdes de Lleón de persones d’Asturies interesaes nel procesu políticu verde . En 1989, un asturianu, Eduardo Campumanes que vivía en Lleón y formaba parte de Los Verdes de Lleón, treslládase a vivir a Xixón por motivos llaborales. Al llegar, contacta con delles persones interesaes al par de les que forma la federación de Los Verdes de Asturies que se presenten, por primera vegada, a les eleiciones xenerales d’Ochobre de 1989. Darréu, Los Verdes del estáu español deciden llegalizase como una confederación de partíos verdes autonómicos polo que, en 1993, constituyímonos, como partíu independente anque confederáu col restu de partíos verdes del estáu, Los Verdes d´Asturies.

¿Qué tipu de venceyos tien a nivel estatal cola Mesa Confederal de LOS VERDES?

Formamos parte de la Confederación de Los Verdes, anque somos bien críticos cola xestión de los actuales responsables. Dada la inoperancia a nivel estatal, punximos en marcha un movimientu de bases, el procesu d’Hondarribia, llamáu asina por ser el llugar onde se tomó la decisión por alcuerdu ente Asturies, Euskadi, Aragón y Navarra fundamentalmente. La Coordinadora Verde surdida d’esi procesu punxo en marcha grupos de trabayu temáticos, ta ellaborando ponencies pal Partido Verde Europeo y devolvió la presencia verde a los medios de comunicación estatales, que recoyeron les nueses xuntes, noticies y artículos d’opinión, casu de “Públicu” apocayá. Nesta coordinadora y el so procesu, hai persones de partíos de la Confederación y otres que nun lo son, ye una forma d’apigurar a el que movemos na ecoloxía política.

Nes anteriores eleiciones presentáronse dos candidatures verdes, LV-GV y ustedes, ¿porque esiste tanto tracamundiu ente les sigles?

Porque siempres hubo candidatures paraleles promovidas por non sábese bien qué intereses, amparaes xudicialmente, cuidao que se dexa la repetición y usu miméticu del nome de Los Verdes. Esto enllaza colos sabotaxes a Greenpeace, les pinchaes telefóniques y la presencia d’espíes pagaos pola industria nuclear. Siempres hai intereses económicos pa debilitar les opciones verdes o d’esquierdes, y a esti xuegu empresten persones de bona fé. Los ciudadanos tienen de xulgar pol trabayu que fai caúnu, pero’l xuegu del tracamundiu favorez a estos intereses escuros.

Nel 2007, Los Verdes apostaron pola candidatura d’esquierdes IX-BA pa llevar alantre les sos propuestes. N’otros territorios Los Verdes sicasí apautaron colos partíos nacionalistes d’esquierda ¿qué tuvieron en cuenta para tomar esa decisión n’Asturies?

Recordemos que l’actual coalición incluyi a Izquierda Xunida d’Asturies, que ye la parte más moderna y verde de la IX española, y tamién al Bloque por Asturies, que defendi la cultura asturiana ensin cayer nel nacionalismu totalitario y escluyente, cuando non violentu, d’otres fuerces polítiques. Intentemos col alcuerdu trabayar con visión positiva dende les instituciones, con responsabilidá; per un sitiu inoculando el pensamientu verde nos nuesos socios, que lo recibieron perbién, y por otru faciendo lo posible dende’l gobiernu por camudar la sociedá.

Cuando termine la llexislatura va valorase si fuera meyor permanecer fora de les responsabilidaes, cómodamente criticando dende un sillón en casa, o si consiguimos meyores a mariña d’implicanos y trabayar enforma. Hai munches coses que fueren d’otra manera si nun tuviéramos nel gobiernu, con cuenta de llexislatura vamos faer l’allistáu. Recuérdese cómo taben enantes de la nuesa llegada les conseyeríes de Mediu Rural (que la so responsable nun podía salir a la cai arrodiada de protestes de too tipu, llingua azul, sector lácteo…) o Bientar Social (dependencia y xornal social ensin tramitar…). Decenes de miles de persones salváronse de la marxinalidá y sobreviven a la crisis gracies a los miles d’espedientes entainaos del Xornal Social y a la medría de la partida correspondiente…y tutélase-yos para reinsertarlos nel mercáu llaboral, faciéndolo más de mil persones yá.

Desque tán nel Gobiernu, paez que los sos socios de gobiernu atópense incómodos desque denunciaron n’Europa los sobrecostos de l’ampliación d’El Musel, ¿como realizóse la denuncia? ¿qué consecuencies tien para Asturies y para el medioambiente?

Los nuesos socios tán conformes cola nuesa denuncia, lleguemos a ónde ellos nun pudieren. Jesús Iglesias manifestó que Los Verdes son unos “benditos” y que les responsabilidaes del frayo son de el que lo causó. Na Xunta Xeneral aprobóse dos vegaes pidir el cese del Presidente del Puertu, Rexach, a propuesta d’IX-BA-Verdes y del PP. La denuncia realizóse n’avientu de 2007 señalando que nun esistía segunda fase y que se pretendía engañar a la UE por que pagara una xuba de precios que foi arriquecer a la empresa axudicataria y al empar propietaria de la cantera. La denuncia nun tien consecuencies p’Asturies, sigo pal reinu d’España, que quedó n’evidencia. Amás la UE detectó d’oficiu una illegalidá nel contratu inicial que va ser sancionada duramente. Consecuencies p’Asturies tien el soterrar esa inxente cantidá de dineru nun puertu sobredimensionáu, causando terrios daños al mediu ambiente y a la economía rexonal. El costu d’oportunidá ye inasumible: a la fin el puertu ye un meru solar a preciu d’oru.

Otru tema espinosu, foi l’aprobación de la Estratexa Enerxética del Principáu de Asturies, ente los que s’atopa la construcción de dellos ciclos de gas, una regasificadora y delles llínees d’alta tensión, nel anterior mandatu, ¿qué opinen d’esta estratexa? ¿creen que Asturies precisa ser un suministrador d’enerxía a otres comunidaes? ¿creen que’l costu medioambiental que pue producir ye aceptable pa la población?

La estratexa enerxética ye una opinión encargada a la Fundación Asturiana de la Enerxía, recibida pol gobiernu y treslladada al Ministeriu d’Industria por qu’ellaborara la planificación indicativa y obligada. El nuesu grupu parllamentariu obligó a que s’aldericara na Xunta Xeneral, convocamos a informar a múltiples espertos y finalmente votóse en 2009 la so devolución al gobiernu por que la reelaborase, aprobando 7 criterios de los diez que pidimos dende IX-BA-Verdes. Eso nun significa aprobala, sinón tol contrario. Pero el que plania ye’l Ministeriu. Ente esos criterios tán la producción y el consumu locales a partir de fontes d’enerxía anovable y amás que cualesquier actuación que s’execute nun ten d’amontar l’impactu ambiental global yá esistente.

Ustedes tán na plataforma ciudadana contra la regasificadora, ¿qué opinen d’esti asuntu?

La regasificadora ye una instalación bien peligrosa nuna zona densamente poblada y qu’amás nun ye necesaria. Hai dos plantes semeyantes nel cantábricu, Ferrol y Mugardos que funcionen al 25 y al 45 %; tán infrautilizadas. Ensin regasificadora, Asturies podría inclusive tener trés grupos térmicos de gas de 500 MW caún, ensin mayor capacidá d’almacenamientu que l’anguaño esistente. La tramitación recurrir nos tribunales, en sóledu. va Ser otru enterramientu de dineru, otru costu d’oportunidá brutal.

El casu de la incineradora ye cuantimenos interesáu, el so sociu de gobiernu IX que nun principiu ta en contra de la implantación d’un fornu incinerador, agora paez que podría aceptar una incineradora más pequeña, ¿qué paez-yos esti posible cambéu d’opinión? ¿en qué posición déxa-yos a ustedes?

Vamos facer tol posible dende IX-BA-Verdes pa reconducir el plan actual basáu en quemar la inmensa mayoría de les borrafes, lo cual va en contra de les normes europees, de la economía, de la sostenibilidá y del sentíu común. Los nuesos socios tán na mesma opinión que nós, como se va ver. Si nun quedara más remediu qu’aceptar la incineración d’una fracción “resto”, porque en democracia decidi la mayoría, antes hai munches coses que faer. Y en esa batalla tamos: dotanos d’una llei que regule la xestión de borrafes con calter previu, faer tol posible p’amenorgar al mínimu la fracción resto, a cero a ser posible; amenorgar la contaminación atmosférica presistente…etc. Nun hai cambeos d’opinión, a cencielles los medios de comunicación recueyen una parte o otra del nuesu discursu.

Nun posible escenariu onde s’apruebe construyir la incineradora, Los Verdes d’Asturies dixeron qu’abandonaríen la coalición, ¿en que términos lo fadríen?, ¿consideren que dende la oposición pueden defender meyor los intereses del so partíu?Nel casu d’abandonar, ¿embaraxen trabayar conjuntamente con otros partíos políticos de la oposición por una Asturies medioambientalmente sostenible?

Lo que diximos ye que l’actual planteamientu pa les borrafes ye inasumible. Vamos axustar a ver hasta ónde podemos faelo más razonable. Sía que non va falase dientro de la nuesa coalición IX-BA-Verdes pa buscar una postura aceptable, si ye posible. A naide escápase-y que romper el gobiernu ye bien negativu nestes circunstancies de crisis, implica retrasos en xestión, proyectos, pagos, etc. Munches persones dependen de la execución presupuestaria de Bienestar Social y Vivienda y Mediu Rural y Pesca. Tamién se dexaríen de faer munches polítiques y de torgar dellos proyectos negativos si nun tamos nel Gobiernu. vamos Ver qué pesa más na balanza y si la FSA actúa por que’l gobiernu siga. Tocantes a collaborar con partíos de la oposición, faémoslo davezu, inclusive compartimos plataformes con unos ya iniciatives con otros, tamién nel parllamentu. Intentamos dir siempres en positivu y pensar nes persones ensin prexuicios.

Comentario Cerrado